[Frogma] Oppdateringer igjen :)

Erling Andersen erlinga at stud.ntnu.no
Thu, 16 May 2002 18:38:37 +0200


Hei igjen :)

N=E5 har jeg gjort en del nye oppdateringer, og lagt ut resultatet her:
http://www.stud.ntnu.no/~erlinga/frogma/frogma_16_05_2002.rar
(alt sammen ligger ogs=E5 i cvs-treet, dette er alts=E5 for de som ikke =
har
tilgang til cvs)

En oppsummering av hva som er nytt fra eksisterende versjon:



- Monster-aksellerasjon korrigert. De faller n=E5 med konstant =
hastighet,
og kommer ikke like overraskende p=E5 spilleren.

- Bedre kontroll over Frog, man aksellererer n=E5 mindre de f=F8rste =
cyclene
etter at man trykker left/right.

- Timing fors=F8kt tweaket litt, er forh=E5pentligvis bedre n=E5. Det er =
mulig
vi m=E5 justere maxhastigheten spilleren kan falle med (men beholde max
hastighet oppover, endring av den ville ogs=E5 endre max hopph=F8yde).

- Man kan n=E5 'bounce' b=E5de vertikalt og horisontalt, dvs. det =
sjekkes
etter bounce-tiles ogs=E5 ved Left/Right kollisjon.

- LevelEditoren er oppgradert litt. Man kan endelig lage linjer og fylle
omr=E5der med tiles. For =E5 lage en linje: trykk p=E5 startpunkt, hold =
Shift
inne og trykk p=E5 endepunkt. Tilsvarende for =E5 fylle omr=E5der, men =
da med
Ctrl. N=E5 kan bakgrunnslayeren fylles med kun to klikk!! Digg n=E5r man
fyller inn SolidTiles ogs=E5..

- Flere tiles lagt til i all.png : fargede blokker, pigger med
gjennomsiktig bakgrunn, vann

- Nattehimmel lagt til i sky.png

- Alpha fikset p=E5 i coin.png

- Vann lagt til som SolidTile. Playeren kan sv=F8mme, men vi har enn=E5
ingen sv=F8mmeanimasjon. Det er egentlig ikke s=E5 viktig, for det ser =
ikke
_s=E5_ dumt ut uansett. Vann kan pr=F8ves ut i test4.lev.



Det er ganske sikkert gjort en del andre oppdateringer jg har glemt =E5
nevne her, men de er ikke s=E5 viktige. Det er uansett bare =E5 teste =
det ut
:)


Mvh,
Erling