[Frogma] Enda flere oppdateringer!!
Erling Andersen
e-jander at online.no
Sun, 19 May 2002 01:45:31 +0200
Heisann.
Her kommer jeg med oppdateringer i fleng igjen! Denne gangen har jeg
kikket litt p=E5 optimalisering og slikt, og resultater har det blitt av
det :)
Her kommer en liten liste:
--------
- Delayet n=E5r man loader level fra menyen er n=E5 fikset :) Det var =
bare =E5
putte inn noen Thread.sleep() i gameloopen..
- Object-array'en oppdateres n=E5 med jevne mellomrom mens spillet =
kj=F8res.
'D=F8de' objekter fjernes.
- StaticCollEvent-objekter gjenbrukes i CollDetect
- Un=F8dvendig ny-instansiering av diverse variabler i looper fjernet =
fra
CollDetect
- Fjernet litt un=F8dvendig ny-instansiering fra GraphicsEngine
- En konfigurerbar tweak i GraphicsEngine som lager separate bilder for
hver tile som ikke bruker alpha. P=E5 den m=E5ten kan disse bildene
aksellereres, og de tegnes opp mye raskere. Tile'ene med alpha tegnes
opp p=E5 gamle-metoden.
- En AlphaDetect-klasse som kan brukes til =E5 lage =
alpha-definisjonsfiler
til tileset'ene. Velg en png-fil, og den finner ut hvilke tiles som
trenger alpha. Resultatet skrives til fil: en linje for tile (gjorde det
enkelt), med et tall - 1 for alpha, 0 for motsatt fall.
--------
Resultatet ble ganske s=E5 bra, og det er lagt opp i cvs'en (men ingen
oppdatering utenfor cvs enn=E5.. det f=E5r komme etterhvert), s=E5 det =
er bare
=E5 teste ut.
Mvh,
Erling