[Frogma] Oppdateringer

Erling Andersen e-jander at online.no
Wed, 15 May 2002 17:33:08 +0200

Heisann.

N=E5 har jeg fikset akselerasjonen til shyguy=92ene, s=E5 de faller med
konstant hastighet =3D 5 pixels/cycle. Jeg har ogs=E5 tweaket timingen =
til
spillet litt, s=E5 f=E5r de med de kjappeste PC'ene gi tilbakemelding =
p=E5 om
det hjelper noe s=E6rlig.. Det er vanskelig =E5 f=E5 det til =E5 bli =
riktig.
Hvis man setter ned targetFPS ytterligere, blir resultatet hakking. Hvis
man ikke setter den ned, f=E5r man store forskjeller i hastighet mellom
ulike deler av level'ene. Jo kjappere PC man kj=F8rer det p=E5, jo =
mindre
blir forskjellene. P=E5 min AMD 1.0GHz er det rimelig merkbart :( En
l=F8sning hadde v=E6rt =E5 sette ned hastigheten spilleren beveger seg =
med,
men s=E5 langt vi har kommet n=E5 kan vi ikke gj=F8re det. Da vil
sannsynligvis hoppeh=F8yden endres, og da vil jo alle levels m=E5tte
rekonstrueres.. S=E5 det er nok ingen bra l=F8sning. Det beste er nok =
bare =E5
rett og slett ha FPS som et parameter til spillet, gjerne legge ved noen
bat-filer med ferdige konfigurasjoner.

Mvh,

Erling