[Frogma] Oppdateringer
Erling Andersen
e-jander at online.no
Wed, 15 May 2002 01:43:01 +0200
Hei.
Jeg har gjort ferdig level=E2=80=99en min n=C3=A5, og lagt den i =
cvs=E2=80=99en. Jeg har ogs=C3=A5 oppdatert tileset=E2=80=99ene all.png =
og coin.png. En tile-type som blokkerer for monstre(DynamicObjects) men =
slipper gjennom Player, er definert i CollDetect.java. Implementasjon i =
LevelEditor mangler (det er tile nr. 6, hvis noen har lyst til =C3=A5 =
fikse). Ellers fungerer den nye tile=E2=80=99en fint, s=C3=A5 vi kan =
n=C3=A5 ha monstre ved bakker og i tretoppene =E2=98=BA
Jeg har ogs=C3=A5 fikset p=C3=A5 koden i CollDetect s=C3=A5 den tar =
hensyn til isSolidToBlinkingPlayer-property=E2=80=99en til =
DynamicObject. Dette burde egentlig hett isCollidableWithBlinkingPlayer, =
ettersom jeg bruker det for =C3=A5 avgj=C3=B8re om det skal sjekkes =
etter kollisjon med objektet. Jeg har ikke f=C3=A5tt oppdatert alle =
objekt-typene enn=C3=A5, s=C3=A5 det er ikke alt som fungerer bra (man =
kan f.eks. ikke innhente BonusObjects n=C3=A5r man blinker).
F=C3=A5r forresten dere andre midi-musikken til =C3=A5 funke? Kommer =
ingenting hos meg.
Mvh,
Erling
erlinga@stud.ntnu.no