[Frogma] Ymse bugrapporter + tilbud om level

Erling Andersen e-jander at online.no
Fri, 10 May 2002 20:55:46 +0200

(jeg har allerede svart p=E5 denne mailen, men glemte =E5 fikse p=E5
mail-adressen. Den ble derfor sendt direkte til arntrich@stud.ntnu.no,
ikke til mailing-lista)=20

Heisann,

Problemet med shyguy'ene som faller ned instantant, ligger i at de
aksellerer for fort n=E5r de faller. Skulle v=E6re enkelt =E5 fikse =
(dvs.
etter eksamen..)

Problemet med at Frog (eller whatever, vi har vel ikke no ordentlig navn
p=E5 karen enn=E5) kan fortsette =E5 drepe, skulle ogs=E5 v=E6re simpelt =
=E5 fikse.
Er bare litt for kjapp/sloppy programmering av Player-klassen, vi hadde
d=E5rlig tid :)

Fiendene beveger seg hele tiden, de. Vi hadde tenkt =E5 kun la de som
befinner seg innenfor det aktive omr=E5det av levelen bevege seg, men da
f=F8rste fors=F8k p=E5 dette mislyktes, og det fungerte fint allikevel, =
ble
det til at dette havnet p=E5 TODO-listen.. (hvis det ikke st=E5r der, =
b=F8r
det f=F8res opp).
Vi har v=E6rt inne p=E5 tanken om =E5 lage en solid-tile som kun =
monstrene
st=F8ter borti, slik at de f.eks. kan g=E5 i tretoppene uten =E5 falle =
utfor
kanten. Det kommer nok etterhvert. Om det skulle bli vanskelig kan vi
evt. lage en tilsvarende objekttype. Uansett s=E5 m=E5 vi begrense =
antall
objekter som kalkuleres hvert gameloop-cycle. Man merker det i store
levels med mange monstre.

Level'et kan du sikkert bare maile til Alf, er han som styrer mest med
de ulike versjonene n=E5. Flott at andre lager levels ogs=E5 :) Ellers =
s=E5
kommer det flere levels fra oss ogs=E5 etterhvert, men det blir etter
eksamensperioden ;) Etterhvert som det blir lagd mer grafikk og
monsterklasser blir det nok mer morsomt =E5 lage levels ogs=E5.. Det er =
jo
ganske begrenset n=E5.

Hvis du skulle v=E6re interessert i =E5 lage egne =
monster/objekt-klasser,
kan du sikkert involveres i prosjektet, er jo fint med flere kodere. Men
dette b=F8r evt. gruppa diskutere f=F8rst. Er en del som gjenst=E5r =E5 =
avgj=F8re,
s=E5 som om vi skal frigi kildekoden under GNU-lisens. Det blir nok mer
liv i oss etter matte3-eksamen, s=E5 du h=F8rer sikkert mer fra oss da =
:)

Mvh,
Erling Andersen