[Frogma] Ymse bugrapporter + tilbud om level

Alf B Lervåg alfborge at pvv.ntnu.no
Fri, 10 May 2002 20:31:28 +0200

> Skjønner godt hvis dere har lite tid til å jobbe med Frogma akkurat nå,
> men her er iallfall et par ting dere kan tenke på når den kjedsommelige
> hverdagen setter inn igjen:
>
> - Når en shyguy går over en kant, faller den ikke ned, men havner
> instantant på nivået under.  Ser litt rart ut, og er urettferdig mot
> spilleren, som kan få dem i hodet uten forvarsel.

Jepp, har lagt merke til dette selv, men har ikke tenkt noe særlig over
det. Er en av de småtingene som vi sikkert fikser en gang etter
eksamensperioden.

> - Hvis Frogma dør, og korset faller oppå en shyguy, dør shuguyen. :)
Fancy! Vi kaller dette en feature og vil fra nå av bruke dette som
reklame for spillet.

	Frogma! Even after death he makes a difference!

Nei, en morsom sak. Burde forøvrig være enkelt å fikse. Aldri tenkt over
muligheten ;)

> - Hva er det som får fiendene til å begynne å bevege seg?  Jeg har
> oppdaget at hvis jeg plasserer shyguyer ut på avsatser, har de fleste av
> dem allerede falt ned på det nederste nivået når Frogma er kommet dit, så
> jeg har mistanke om at de begynner å gå med en gang klokka starter.
> Kanskje man kan trigge bevegelsesdaemonen når Frogma er litt over en
> skjermbredde unnå, evt. lage klasser av shyguyer som bare kan bevege seg
> på et visst område (jfr. røde og grønne koopaer i Super Mario
> Bros.-serien).

Dette er ikke mitt felt, men om vi er heldig svarer en som vet mere om
akkurat denne siden av spillet. Vi hadde også noen planer om å kunne
lage vegger som bare er synlige for monster. Og på denne måten kunne
begrense endel hvordan de beveger seg og slikt.

Vet ikke helt hvordan det ble med akkurat dette. Men som sagt, en av de
som vet mere om denne siden av spillet må nesten svare på akkurat dette
spørsmålet.

> - Hvis levelet jeg holder på å lage for tiden noensinne blir ferdig, hvor
> og hvordan skal jeg sende det?

Godt spørsmål. Har ikke tenkt over denne saken, men letteste er vel om
du sender med epost til meg (alfborge@pvv.ntnu.no).
Skal fikse en bedre måte litt senere. Noe webupload saker kanskje?
Vel, det får jeg se på _etter_ eksamen.

Takk for tilbakemelding, og hyggelig å høre at noen liker spillet.
Men nuh må jeg springe... se Resident Evil!

--
Alf