[Frogma] Optimaliseringer
Alf B Lervåg
alfborge at pvv.ntnu.no
Mon, 3 Jun 2002 10:19:41 +0200
> Nå har jeg optimalisert CollDetect-klassen så den fikser kollisjoner
> kjappere – ved å gjenbruke kollisjonsobjekter der situasjonene åpenbart
> er like. Jeg lagde en testlevel med 1100 objekter (ca. 600 monstre, +
> masse BonusObjects, Coins osv.) for å måle performance, og det fungerer
> utmerket (bortsett fra når GraphicsEngine må tegne masse objekter oppå
> hverandre, men slik vil det uansett ikke bli i en normal level uten
> opphopninger av objekter). Tiden som blir brukt på kollisjonsdeteksjon
> går nedover etterhvert som objektene treffer bakken, i testlevelen gikk
> tiden ned fra 30ms til 0ms (dårlig timer i java!! Det tar så klart
> lengre tid enn det, men timeren klarer visst ikke tider under 10ms).
> Uten optimalisering tok dette omkring 60 ms.
> Så nå er det bare å slenge inn så mange monstre man vil i level’ene :)
> Det eneste problemet er at Slurm-monstret har en tendens til å bli
> forvirret, men det skal fikses snart.
Imponerende.
Må nesten lese koden for å se hva som er blitt gjort, men det høres
lurt ut.
Sitter på jobb jeg nå, så har ikke tid til å teste det. Men skal se på
ting i kveld. Så sant jeg ikke får huka tak i P2 og FFX før noen andre
gjør det ;)
--
Alf