[Frogma] Optimaliseringer

Alf B Lervåg alfborge at pvv.ntnu.no
Tue, 4 Jun 2002 09:14:17 +0200


> > Nå har jeg optimalisert CollDetect-klassen så den fikser kollisjoner
> > kjappere – ved å gjenbruke kollisjonsobjekter der situasjonene åpenbart
> > er like. Jeg lagde en testlevel med 1100 objekter (ca. 600 monstre, +
> > masse BonusObjects, Coins osv.) for å måle performance, og det fungerer
> > utmerket (bortsett fra når GraphicsEngine må tegne masse objekter oppå
> > hverandre, men slik vil det uansett ikke bli i en normal level uten
> > opphopninger av objekter). Tiden som blir brukt på kollisjonsdeteksjon
> > går nedover etterhvert som objektene treffer bakken, i testlevelen gikk
> > tiden ned fra 30ms til 0ms (dårlig timer i java!! Det tar så klart
> > lengre tid enn det, men timeren klarer visst ikke tider under 10ms).
> > Uten optimalisering tok dette omkring 60 ms.
> > Så nå er det bare å slenge inn så mange monstre man vil i level’ene :)
> > Det eneste problemet er at Slurm-monstret har en tendens til å bli
> > forvirret, men det skal fikses snart.
> 
> Imponerende.
> Må nesten lese koden for å se hva som er blitt gjort, men det høres
> lurt ut. 
> 
> Sitter på jobb jeg nå, så har ikke tid til å teste det. Men skal se på
> ting i kveld. Så sant jeg ikke får huka tak i P2 og FFX før noen andre
> gjør det ;)

Jeg fikk P2 ;)
Kanskje det blir noe hacking i kveld?
FFX er tid dødaren.

Uansett, jeg har tenkt å jobbe videre på spillet. Samtidig har jeg det
temmelig travelt, med jobb og flytting og FFX og diverse, men får se om
ikke det blir noe etterhvert.

Skal høre rundt om jeg kjenner noen som kan lage musikk, men tviler
egentlig litt. Skal også se om jeg kan sette opp anonym tilgang til cvs
treet (ren lese tilgang). Men må da sette meg endel inn i pserver og
slikt, samt må få tilatelse fra pvv-styret. (Alternativt stud ting, men
prøver pvv først. ;)
-- 
Alf