Åre

Telcontar (Svein-Magnus Sørensen) sveins at tihlde.org
Tue Nov 8 19:48:01 2005

"Line Charlott Hansen" <linechar@stud.ntnu.no> wrote in message
news:dkbi5r$olh$1@orkan.itea.ntnu.no...
> Hei!
>
> Noen som vet noe om årets Åre-tur? Hvordan fungerer det? Er en gjeng på
> 10-12 stykker blandet av studenter som fra ntnu, HisT og sonans som ønsker
> å dra sammen. Går dette ann og isåfall hvordan? Ser at det er
> linjeforeningene som arrangerer. Hvordan kan man da koordinere turene
> våre? Noen som aner noe om dette eller hvor (og hvem) jeg kan kontakte for
> å få svar? Dumt hvis ene linjeforeningen drar i uke 3, andre i uke 4 og
> HisT i uke 5.

På HiST er det Idrettsgruppa under Trondheim Teknikersamfunn som har pleid å
arrangere Åreturen. Opplegget er litt annerledes enn det Abakus pleier å ha
da HiST pleier å bo være litt utenfor selve Åre. Dette har tidligere kun
gjeldt teknologistudentene på Kalvskinnet, men nå har jo alle idrettslagene
på HiST slått seg sammen så da blir det sikkert felles Åretur for HiST.
Kjøp av biletter har tidligere fungert slik at det er èn dag med bilettsalg
hvor man må møte opp personlig utenfor Elektro-bygget bak Prinsen-kino for å
kjøpe biletter, og man må være medlem av Idrettsgruppa for å få biletter.
Sonans har jeg ikke hørt noe om at har en Åretur, men det kan selvfølgelig
være fordi jeg aldri har gått der på fulltid.

Å skulle få til noen koordinering mellom de forskjellige gruppene som
arrangerer tur tror jeg kan bli svært vanskelig, spesielt da jeg mistenker
at noe av grunnen til at de forskjellige arrangerer i forskjellige uker er
da de bruker de samme hotellene og disse ikke har kapasitet til å ta imot
alle samtidig.

Det beste for en gruppe på 12 tror jeg å enten bestemme seg for å reise
sammen med en av gruppene som ennå ikke er ferdige med bilettsalget, eller å
rett og slett reise på egenhånd. Om man er 12 venner som ønsker å reise
sammen kan det bli vel så kult å bare dra dere 12 sammen, og om dere ønsker
litt ekstra liv på utestedene er det jo bare å reise samtidig som en av de
andre gruppene.

- Svein-Magnus