[Trhm-Go] Turneringer

Andreas Oppebøen andreas.oppeboen at gmail.com
Fri Sep 25 01:35:09 CEST 2009

NM i Go arrangeres i Oslo lørdag 31. oktober og søndag 1. november, se
http://goinorge.no/nmigo09innb.html
Det hadde sikkert vært gøy om noen fra klubben stilte (og kanskje også
gitt oslofolket litt utfordring). Jeg kan dessverre ikke stille, men
Sverre reiser vel ned i år også.

Det ser ut til å være litt stemning i klubben for å arrangere en
turnering her oppe i Trondheim, og med 10+ spillere på klubbmøtene ser
det lovende ut. Så, da har jeg et par ting vi gjerne kunne diskutert
på e-post-lista:
-- Dato. Jeg foreslår lørdag 12 november.
-- Brett og steiner ser ut til å være i boks.
-- Klokker. Noen gode idéer til make-shift klokker, ev. til hvor vi
kan få tak i slike? Jeg har sendt e-brev til sjakklubben uten å få
svar.
-- Turneringsform. Det hadde vært best med noe som gir alle spillerne
like gode sjanser til å vinne. MacMahon fungerer vel til
formålet, men Robert foreslo en mer gamblerinspirert variant.
-- Premie. Må ha premie ;)
-- Skal det koste noe penger å delta?
-- Go-kurs for nybegynnere i forbindelse med turnering. Det kunne jo
kanskje tiltrukket flere spillere. Eventuelt kunne vi hatt et kurs for
spillere midt på kyu-skalaen, i og med at vi har en del spillere på
dette nivået.
-- Eventuelle andre ting ...

- Andreas Oppebøen