[taize-norge] Taizé-treff i Helsinki

Andreas Hilmo Grandy-Teig teig at nvg.org
Ons 8. Aug 2012 23:39:09 CEST

Hei!

Siste helg i september (28.-30.) er det et stort Taizé-treff i Helsinki i Finland. Som på treffet i Oslo i 2010 får man en sjanse til å kjenne ånden og fellesskapet fra Taizé her i Norden. Påmeldingsfristen er 10. september (30. august for grupper), og arrangørene håper også på mange deltakere fra Norge, så nå er tida inne for å sjekke ut både hva som skjer og hvordan man kommer seg til Helsinki.

Norsk kontakt for treffet er sekretariatet for Norges kristelige studentforbund, som kan kontaktes på post at forbundet.no.

Dette er en strålende anledning til å oppleve tre ting på en gang: Taizé-spiritualiteten, Finlands hovedstad, og fellesskap mellom lutherske, ortodokse og katolske kristne (i Finland finnes det en stor ortodoks minoritet).

Mer informasjon om treffet finnes på: http://www.taize.fr/no_article13654.html

Der står det også blant annet: "De lutherske, ortodokse og katolske kirkefellesskapene, sammen med det finske kristne rådet og andre kirkesamfunn, har invitert til et treff for unge. Til treffet kommer brødre fra Taizé og tusener av unge voksne fra Finland, resten av Norden, Baltikum og nordvestlige Russland. For å be og synge, for å dele med hverandre og bli kjent. Dette er en av etappene på "pilegrimsferden for tillit" i 2012."

-------------- neste del --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: pastedGraphic.tiff
Type: image/tiff
Size: 724582 bytes
Desc: ikke tilgjengelig
URL: <http://list.pvv.org/pipermail/taize-norge/attachments/20120808/d12ac1b9/attachment.tiff>
-------------- neste del --------------

Spre gjerne dette til andre som kan være interesserte.

Fred og alt godt!
Andreas

Mer informasjon om epostlisten taize-norge.