[Nerds] Tur for å smake stjørdalsøl

Anders Christensen anders at geekhouse.no
Fri, 08 Jul 2005 15:01:24 +0200

Hei,

På Hegra har Morten Granås fått skjenkebevilling på servering av
selvbrygget stjørdalsøl. Han har brygget på tradisjonell måte i flere
tiår. For tiden dyrker og malter han kornet sitt også. Jeg har ringt og
sjekket, og det ser ut til at vi kan få arrangert en tur dit tidlig på
høsten.

Han kan ta opp til 30 personer, men har en minste gruppestørrelse på
rundt 7-8. Programmet hans er tur i såinnhuset (røykstua der de malter
kornet), foredrag fra han om hvordan han brygger, og til slutt
smaking av ølet i masstua - en gammel stue fra 1700-tallet. Det vil bli
servert barsnacks og flatbrød til. Hele besøket tar fra halvannen til
to timer.

Kostnaden for dette ligger på 120,- pr person, og i tillegg kommer
transport. Det er sannsynligvis enklest å bruke buss helt fra Trondheim,
siden det er både raskest og sikkert enklest, siden jeg ikke tror
rutebussforbindelsen er så god helt frem.

Jeg hadde tenkt å få til en dato tidlig i september - en eller annen
gang mellom 5 og 12 september, Men jeg ville gjerne ha tilbakemelding
på:

 - Ville det være best med en helgetur eller en ettermiddagstur?

 - Er det datoer som er generelt dårlige?

 - Kunne du tenke deg å bli med?

 - Synes du at innleid buss fra Trondheim til Hegra er greitt nok?

Dersom jeg får mange nok interessenter (ennå ikke forpliktende), så går
jeg videre med å arrangere dette.

Med hilsen,
-anders

PS: Jeg kommer til å fase ut å sende disse meldingene til tut og nerds,
    så de som er interessert å i fortsette å motta dem må melde seg på
    ninkasi-lista (oppkalt etter sumerisk ølgudinne) med å sende en
    mail til ninkasi-subscribe@geekhouse.no.
--
Anders Christensen \\\\//  E-mail: anders@geekhouse.no =================
=== Frostaveien 6   \\XX  Webpage: http://www.geekhouse.no/~a=