[Frogma] Bugrapport: man kan sette seg fast under vannet

Erling Andersen erlinga at stud.ntnu.no
Sat, 9 Nov 2002 20:57:49 +0100

Hei.

Jeg er klar over at det er noen problemer med kollisjonsdeteksjonen, men
jeg har ikke klart =E5 reprodusere feilen. Jeg tror ikke det har noe med
vannimplementasjonen =E5 gj=F8re, jeg har v=E6rt borti samme feilen =
ellers
ogs=E5. En annen feil jeg vet om, som er lett =E5 reprodusere, er at du
setter deg fast i plattformer som beveger seg opp/ned hvis du hopper opp
i den mens den beveger seg ned. Da kan du derimot bevege deg til sidene.

For tiden er Frogma-prosjektet lagt litt p=E5 is, pga. lite tid til
utvikling + at koden ble litt for rotete etter hvert. Resten av teamet
virker det som har 'hoppet av' prosjektet, s=E5 utviklingen g=E5r tregt. =
Jeg
hadde store planer om utvidelser av spillmotoren, men det ble aldri noe
av. Forh=E5pentligvis vil jeg pr=F8ve =E5 fortsette p=E5 det en gang, =
men jeg
aner ikke n=E5r det vil bli.

En midlertidig 'workaround' er =E5 bruke juksekoden 'ghost' hvis frog
setter seg fast et sted. Den b=F8r kombineres med koden 'getwet' (som =
gj=F8r
at frog kan sv=F8mme overalt), ellers vil du fort falle utenfor kanten =
av
brettet..
Flere juksekoder kan du forresten finne i kildekoden i klartekst, mener
de st=E5r i Cheat.java.

Mvh,
Erling Andersen
http://www.erling.info