[Frogma] Optimaliseringer

Erling Andersen e-jander at online.no
Fri, 31 May 2002 20:50:41 +0200

Hei igjen :)

N=E5 har jeg optimalisert CollDetect-klassen s=E5 den fikser kollisjoner
kjappere =96 ved =E5 gjenbruke kollisjonsobjekter der situasjonene =
=E5penbart
er like. Jeg lagde en testlevel med 1100 objekter (ca. 600 monstre, +
masse BonusObjects, Coins osv.) for =E5 m=E5le performance, og det =
fungerer
utmerket (bortsett fra n=E5r GraphicsEngine m=E5 tegne masse objekter =
opp=E5
hverandre, men slik vil det uansett ikke bli i en normal level uten
opphopninger av objekter). Tiden som blir brukt p=E5 kollisjonsdeteksjon
g=E5r nedover etterhvert som objektene treffer bakken, i testlevelen =
gikk
tiden ned fra 30ms til 0ms (d=E5rlig timer i java!! Det tar s=E5 klart
lengre tid enn det, men timeren klarer visst ikke tider under 10ms).
Uten optimalisering tok dette omkring 60 ms.
S=E5 n=E5 er det bare =E5 slenge inn s=E5 mange monstre man vil i =
level=92ene :)
Det eneste problemet er at Slurm-monstret har en tendens til =E5 bli
forvirret, men det skal fikses snart.

Erling