[Frogma] Re: Frogma-kildekoden

Alf B Lervåg alfborge at samfundet.no
Tue, 28 May 2002 18:40:04 +0200

> Hei.
>
> Forskjellen mellom all.png og all_lessalpha.png er at sistnevnte har
> færre halvgjennomsiktige pixels. Jeg har dessuten gått gjennom tile'ene
> og fikset det slik at de som ikke har bruk for gjennomsiktighet ikke har
> det. Det var nemlig noen hvor enkeltpixels var blitt satt til noe annet
> enn 255, og da brukes alphablending på dem. Det er ikke så lett å se
> forskjell, bortsett fra at du vil legge merke til at det blir skarpere
> kanter i tilene som 'bruker alpha'. F.eks vil det være tydeligere
> [...]

Ok, prøvde å compile ting under linux nå... funket dårlig. ;/

taylor:~/class/frogma$ javac GraphicsEngine.java
GraphicsEngine.java:372: cannot resolve symbol
symbol  : method isFgAlphaTable  ()
location: class Game
                if(game.isFgAlphaTable()){
                       ^
GraphicsEngine.java:376: cannot resolve symbol
symbol  : method getFgAlphaTable  ()
location: class Game
                        useAlpha_fg = game.getFgAlphaTable();
                                          ^
2 errors

For meg ser det ut som om min versjon av Game.java er for gammel...

--
Alf