Jenter og Data

TM abc at def.xyz
Tue Mar 29 10:33:02 2005

Robert Mæhlum wrote:

> Om jeg skulle ansatt en datasiving. som konsulent hos meg hadde
> jeg neppe brukt mattekarakteren for å rangere søkerene. Om det
> hadde dukket opp ei jente med svake mattekarakterer, som
> samtidig var faglig dyktig, ansvarsbevisst og selvstendig hadde
> saken vært svært enkel.

Nei, enig i at mattekarakteren ene og alene kanskje ikke er det beste å
rangere søkere etter. Det hadde dog vært interessant å vite hva som
skiller en faglig dyktig søker fra en som også er flink i matematikk.
Matte er så vidt meg bekjent et av de viktigste fagene i enhver
teknologisk utdanning, og kanskje spesielt innen datateknikk.