Jenter og Data

Atle Frenvik Sveen atlefren at stud.ntnu.no
Thu Mar 10 13:48:03 2005

Robert Mæhlum wrote:
> Det du skriver her er at jenter som sliter med matte ikke har noe
> på datalinjene å gjøre (alle datalinjene på siv.ing har mattefag).
> Mener du virkelig dette? Mener du at mattekarakteren er en indikator
> på hvor godt forberedt du er til jobb som "data-siving" etter
> endt utdannelse?

Det jeg mener her er at hvis man sliter med matte, og trenger såppass mye
hjelp og motivasjon for å komme seg gjennom at en forening som "jenter og
data" skal måtte hjelpe en igjennom så burde man kanskje vurdere noe annet.

Når det gjelder mattekarakter og "data-siving" så håper jeg vel egentlig
at den er like relevant som du mener, men vil fortsatt innbille meg at man
ikke har såppass mye matte bare fordi universitetet vil man skal slite med
et ubrukelig fag.