Jenter og Data

Atle Frenvik Sveen atlefren at stud.ntnu.no
Wed Mar 9 18:48:03 2005

Robert Mæhlum wrote:

> Dette er vel noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Jeg
> håper du forstår litt mer da du har fullført utdannelsen
> og fått deg noen år i arbeidslivet...

Flott å se at andre har meninger om saken, men hva er det du håper at jeg
vil forstå? At man trenger kvinner på julebordene? Eller er det bare det
faktum at jeg tråkker i salaten ved å hevde at ikke alle på død og liv
burde guides gjennom en høyere utdanning?

For å gjøre en ting klart, jeg mente ikke å si at jenter genrelt er uegnet
til datarelatert utdanning på noen måte, ei heller at de er generelt
dårligere i matte (det motsatte er vel nesten heller bevist). Det jeg
mener er at hvis
noen, i tillegg til all den ekstrahjelpen NTNU stiller med som et tilbud
til alle, trenger et kræsj-kurs i matte for å stå til eksamen arrangert av
en forening som "jenter og data", kan det tyde på at de ikke har mye på en
slik utdanning å gjøre.