[taize-norge] Easter Greetings (vidaresendt)

andreas hilmo grandy-teig teig at nvg.org
Ons 15. Apr 2009 08:00:15 CEST

Bror Stephen, som besøkte Norge for tre ukar sidan, sendte påskedag ei
påskehelsing tilbake til alle vennar av Taizé i Norge!

Han forteller at han var svært glad for å bli litt kjent med landet vårt
og nokre av oss som bur her, og ser fram til å komme tilbake igjen!

Han sender oss også ei bønn bror Alois har skrive til påska i år:

Jesus, den Oppstandne, slik som Maria Magdalena holdt seg nær til graven
påskemorgen, slik vender vi oss til Gud med våre forventninger, våre
uavklarte spørsmål og iblant med vår hjelpeløshet. Og du, den Oppstandne,
du kommer oss ydmykt i møte, du kaller på oss med vårt eget navn. Til hver
og en av os sier du: "Gå til dem som er tiltrodd deg, si til dem at jeg er
stått opp. Gi min kjærlighet videre med ditt liv." Og etter hvert som vi
bringer oppstandelsens mysterium videre, forstår vi stadig litt mer av
det, og det kan forvandle vår liv.
 					(br. Alois, taizé 2009)

Fred og alt godt og fremdeles god påsketid!