[Nerds] Øltur til Levanger kommende onsdag

Charlie Root root at bakunin.geekhouse.no
Tue, 14 Jun 2005 10:58:43 +0200

Hei, jeg hadde tenkt til å dra med noen på en ny tur til Levanger for å smake
på øl på Oskars. Det blir på førstkommende onsdag, 16. juni, og vi (dvs toget)
starter fra Lerkendal stasjon kl 15.55.

Da vi var der sist, viste det seg at de hadde Nøgne Ø batch nummer 100
(jubileumsølet deres) og ca 120 andre ølslag (og dersom vi skal dømme utfra de
sære valgene vi bad om, så hadde han det meste av dette).

Her er infoen fra forrige gang, med litt oppdateringer:

 * Oskars er tirsdag åpen fra 18.00 til 24.00 eller 01.00, avhengig av hvor
   mye kunder det er. Det er for alle våre formål sent nok.

 * Websidene til Oskars ligger på www.oskars.no, altså med 'k' i stedet for
   'c'. Den adressen jo oppgav tidligere var feil. Dessverre er denne websiden
   ikke verdens beste, f.eks mangler den en ølmeny. Men siden Oskars stort
   sett tar ølene sine fra polets ordinære utvalg og bestillingsliste, så kan
   dere lese om de fleste ølene her:

     http://www.aperitif.no/index.db2?id=3431&utvalgtype=Alle+utvalg

   (I tillegg kommer en rekke øl som med maks styrke på 4,7%.)

 * Toget koster 124,- hver vei - det var i alle fall det vi betalte forrige
   gang.

 * Reisen tar ca 1 time og 40 minutter, så ta med lesestoff på toget.

 * Vi reiser kl 15:55 (fremme 17:35) fra Lerkendal stasjon (endestasjonen).
   Jeg har planlagt å spise middag på kantina før dette. Et alternativ er å dra
   fra Lerkendal stasjon kl 15:25 (fremme 17:04), og så heller spise i
   Levanger. Jeg ser gjerne at en av de som evt drar med det tidligere toget
   sender meg en SMS til 91897181, så kan vi koordinere å treffes i Levanger.
   (Alle tidene er avgangstider, ikke regn med at NSB opererer med akademiske
   kvarter!)

 * Det er mulig å gå på ved andre stasjoner enn Lerkendal, se i så fall NSBs
   websider for mer info.

 * Siste tog tilbake går kl 22:13 fra Levanger stasjon. Det går ikke flere tog
   den kvelden etter dette. Dersom du ikke rekker det, så har du bæsjet på
   leggen. Vi bør forlate Oskars senest kl 22:00. Jeg tar intet ansvar for å
   få folk på toget tilbake! :-)

 * På vei tilbake stoppes det på flere småstasjoner langs ruta. Konduktøren
   kan varsles om du vil av på noen av disse. F.eks. går jeg av på
   Lademoen. Det kan være lurt å planlegge hvor du skal gå av.

 * For å finne Oskars når du er på jernbanestasjonen i Levanger: Ta av normalt
   på jernbanelinja, dvs i retning sentrum. Følg denne gata (jeg tror den het
   Sverres gate) ca to kvartaler til du kommer til Kirkegata. Sving til høyre
   og følg Kirkegata til du kommer til en liten park. Oskars ligger på det
   venstre hjørnet like etter denne parken.

 * Jeg kommer til å ta med noen kopier av evalueringsskjema for ølsmaking, for
   de som er interessert i å gå systematisk til verks.

 * Ved spørsmål, tvil eller panikk, kan jeg nås på mobil 91897181

Med hilsen,
-anders