[Nerds] Sightseeingtur til Alternativmessen

Anders Christensen anders at idi.ntnu.no
Fri, 23 Apr 2004 10:28:35 +0200

Hei folkens!

Det er alternativmesse i Trondheim denne helga, fra og med fredag til
og med søndag. Som tidligere år drar jeg igang en fellestur til denne.
Det er mye 'interessant' å se på, og mange sære personer og diskutere
(eller debattere) med. Her finner du UFO-frelste, magnetselgere,
aurafotografer (og -tegnere!) og ett vell av sær litteratur. Min
favoritt i fjor var meta-spåmannen --- han som ikke spådde deg, men
forutså hvilken av de andre spåmennene på messen som best ville kunne
spå 'akkurat deg'.

Det årlige foredrag med Trondheimsmannen som ble bortført av UFO'er,
og som har vært oppe i dem (og til og med fikk barn sammen med
Svake-menneske-Janicke oppe i UFO'en, jentungen lever på mars nå) er
også et høydepunkt. Han har en teori om at millioner av UFO'er fra den
femte (eller var det den fjerde?) dimensjonen sirkler rundt jorden og
suger opp slemt CO2 og lager snilt Ozon i stedet. Jeg håper han er det
i år også. Det virkelig morsomme starter ikke før de begynner å
krangle internt om hva UFO'er og hva en ekte UFO-opplevelse består av.

Jeg foreslår at vi treffes 18.00 ved registreringsdesken (eller hva de
måtte ha) og stikker inn i flokk. Jeg tror det er inngangspenger, men
er usikker på hvor mye -- hukommelsen min sier rundt 100,- men jeg
skal ikke garantere det.

NB: Det er ikke målet å dra dit for å krangle eller lage bråk eller noe
    slikt, mest som en slags sosialantropologisk nerdetur for å studere
    et sært fenomen.

Med hilsen,
-anders