Pizza hos Peppes (med gjest!)

Anders Christensen Anders.Christensen@idi.ntnu.no
Thu, 13 Jan 2000 13:34:02 +0100

Hei =

Det blir som vanlig pizza i kjelleren hos Peppes klokken 19.00 p=E5 =

f=F8rstkommende fredag. Det som er litt spesielt denne gangen, er at =

Ingrid Melve ved Uninett har invitert Kristen Nygaard. =

Kristen Nygaard er kanskje mest kjent -- sammen med Ole-Johan Dahl --
som mannen bak objektorientert programmering og Simula, det f=F8rste
programmeringsspr=E5ket som var OO; og han er vel heller ikke helt
ukjent som leder for Nei til EF/EU gjennom to folkeavstemninger. For
tiden er han Professor emeritus ved Institutt for informatikk ved
Universitetet i Oslo. Til Peppes kommer han imidlertid i egenskap av
leder for et r=E5dgivende utvalg som skal gi innspill til Kommunal- og
regionaldepartementet ang=E5ende den digitale allemannsretten.

Jeg har forst=E5tt det slik at han kommer p=E5 Peppes for =E5 f=E5 innspi=
ll =

til denne prosessen. =

Akkurat hva den digitale allemannsretten er, er jeg usikker p=E5, men
det foresvever meg at den sikkert er endel videre enn bare
fiber-til-folket. Det kan i det minste bli interessant =E5 lytte til, og
dersom du har meninger om hva slags rettigheter vi b=F8r ha i
=ABcyberspace=BB, s=E5 har du den beste sjansen p=E5 Peppes til fredag!

Relevante URL'er:

   http://odin.dep.no/krd/prm/1999/k4/991111.html
   http://tuug.nvg.org/
   http://www.ifi.uio.no/~kristen/