Pizza (Merk: torsdag!)

Anders Christensen Anders.Christensen@idi.ntnu.no
Wed, 29 Dec 1999 15:40:41 +0100

Hei alle sammen!

F=F8rstkommende fredag er nytt=E5rsaften, og da har Peppes stengt. Jeg =

klarte ikke -- tross fors=F8k -- =E5 overtale dem til =E5 holde =E5pent. =

Derfor har jeg tatt den grunnvollsrystende beslutningen at vi i stedet
legger pizzaspisingen denne uken til torsdag klokken 19.00, i
kjelleren hos Peppes. Dette er siste sjanse til =E5 spise pizza sammen
med andre nerder ... jeg hadde n=E6r p=E5 sagt dette =E5rtusenet, men da
hadde jeg vel f=E5tt masse tilbakemelding med p=E5pekinger av det ene og
det andre. Men det er i alle fall siste sjanse f=F8r =E5r 2000. =

For =E5 komme eventuelle kverulanter i forkj=F8pet ... Abbed Dionysos
regnet fire =E5r feil da han p=E5 600-tallet institusjonaliserte =E5r 1 s=
om
Kristi f=F8dsels=E5r og som basis for v=E5r kalender, slik at det annet
=E5rtusen gikk ut mot slutten av 1996. Videre ble nytt=E5r feiret 1. mars=

av romerne og langt ut i middelalderen, slik at =E5rtusenet strengt tatt
ikke uproblematisk kan regnes =E5 starte 1. desember. Dernest feiltolket
man skudd=E5rsmekanismen de f=F8rste femti =E5rene eller s=E5 etter at C=E6=
sar
vedtok den julianske kalenderen. Jeg tror de hadde skudd=E5r tre av fire
=E5r (?), slik at =E5r 1 var kraftig i utakt med =E5rstidene, og man rett=
et
det opp ved =E5 hoppe over (?) skudd=E5r en periode etter =E5r 8, tror je=
g. =

Disse un=F8yaktighetene er det alts=E5 ikke korrigert for n=E5r vi til =

fredag feirer nytt=E5rsaften. =

Det er selvf=F8lgelig ogs=E5 en god del andre problemer med v=E5r kalende=
og det er rom for mange kreative innvendinger. Men jeg har ikke tenkt
=E5 krangle med personer om hvorvidt det er vits i =E5 feire noe som hels=
til kommende fredag. I stedet g=E5r jeg =E5 spiser pizza kommende torsdag=

klokken 19.00 i kjelleren hos Peppes. Vi sees!

Med hilsen,
-anders

PS: Det ser ut til at det virkelige Y2K-problemet ikke er datamessig, =

    men det faktum at =ABalle=BB -- i redsel for =E5 underreagere -- komm=
er =

    til =E5 overreagere. Dermed slippes en skokk personer l=F8s til =E5 =

    fikle med det som finnes av brytere og slikt p=E5 nytt=E5rsaften. =

    S=E5ledes er =ABY2K-viruset=BB i n=E6r slekt med =ABGood times-viruse=
t=BB -- =

    det er budskapet i seg selv som er viruset. =