Nerdetur til Fosen

Anders Christensen Anders.Christensen@idi.ntnu.no
Tue, 29 Jun 1999 13:42:57 +0200

Hei alle sammen

Jeg tenkte at vi kunne tatt en tur til Fosen, og se paa =

severdighetene der ute, til f=F8rstkommende helg. La meg skissere
litt rundt opplegget.

 1) Avreise fra Trondheim klokken 08.00 p=E5 l=F8rdag eller s=F8ndag, =

    med bil via Fosen-ferja ved Flakk.

 2) Rundtur i m=E5lomr=E5det, der de st=F8rre severdighetene er:
    =

      a) Austr=E5tborgen, tr=F8ndersk variant av renessanseslott, =

         temmelig idyllisk plassert, og med en slottskirke som er =

         langt eldre enn slottet.  =

      b) Kanonen p=E5 Lundahaugen, tysk, trippel, skipskanon som =

         opprinnelig stod i Gneisenau som ble senket under krigen. =

         Deretter boret de et stort, sylindrisk hull i fjellet p=E5 =

         Fosen, og plasserte den der. Stor ingeni=F8rkunst. =

      c) Klosterruinene og museet p=E5 Rein i Rissa. =

      d) Diverse bygdemuseer og evt andre severdigheter. =

 3) Tilbake i Trondheim utp=E5 kvelden. =

Jeg trenger =E5 f=E5 tilbakemeldinger om hvem som blir med, og ikke minst=
 =

hvor mange som kan stille med bil til denne turen. Send mail til meg =

(anders@idi.ntnu.no), s=E5 skal jeg telle opp og sjekke at vi f=E5r et =

levelig forhold mellom biler og deltakere. Gi ogs=E5 tilbakemelding om =

det passer p=E5 l=F8rdag og/eller s=F8ndag. Jeg kommer med n=E6rmere prog=
ram =

og opplysninger til de som melder sin interesse. =

Jeg antar at vi spleiser p=E5 bensin, ferjebiletter og slikt. Vi =

stopper p=E5 bakerier, restauranter og slikt underveis.

Med hilsen,
Anders Christensen