[Frogma] RE: frogma-applet

Erling Andersen erlinga at stud.ntnu.no
Fri, 14 Feb 2003 11:26:38 +0100

Hei!

Poengsummen kommer nok tilbake igjen etter hvert, m=E5 bare f=E5 satt =
sammen
et bilde med sifre. Jeg fant nemlig ut at =E5 bruke metodene for =E5 =
tegne
String'er b=E5de er treige og genererer en masse s=F8ppel (de spiser =
fort
opp minnet). N=E5r det gjelder sneglene, s=E5 har de v=E6rt ute av =
funksjon
ganske lenge. Det kommer av litt for mye optimalisering i
kollisjonsdeteksjonen, jeg skal se p=E5 det n=E5r jeg f=E5r tid. Ellers =
kommer
det vel ogs=E5 menyer og s=E5nt i appleten etterhvert.

Grafikken er det meningen at skal byttes ut, men det er jo for tiden
ingen som lager grafikk til spillet. Selv er jeg ganske udugelig til =E5
lage spillgrafikk.. S=E5 forh=E5pentligvis vil det bli bytta ut. =
Problemet
er at den gamle grafikken inneholder litt for mye 'semi-transparency',
alts=E5 for mye utglatting av kanter og s=E5nt. Det tar for lang tid =E5
rendre i appleten (ogs=E5 applikasjonen, men ikke fullt s=E5 merkbart). =
Jeg
har ogs=E5 tenkt p=E5 =E5 lage et slags kart man kan g=E5 rundt p=E5 for =
=E5 velge
baner, men det vil nok ta en stund f=F8r det eventuelt kommer!

Som du sier s=E5 er det kanskje litt farlig =E5 stjele s=E5 mye fra =
andre
spill ogs=E5, s=E5 jeg har ikke lagt ut linker til appleten s=E5 mange =
steder
enn=E5.. Vil helst slippe =E5 f=E5 siden tatt ned av Nintendo :-)

For=F8vrig s=E5 har jeg f=E5tt fikset en god del bugs n=E5, bl.a. tror =
jeg ikke
man skal kunne sette seg fast noe sted lenger (men dessverre har den nye
og bedre kollisjonsdeteksjonen delvis =F8delagt den 'smoothe' bevegelsen
opp 'skr=E5 bakker'. M=E5 fikses p=E5 igjen.).=20
Det skal ogs=E5 =E5pnes for prosjektiler i kollisjonsdeteksjonen, =
alts=E5 kan
vi f=E5 Frog til =E5 skyte / bli skutt p=E5 av monstre. H=F8res det ut =
som en
god eller d=E5rlig id=E9? Det =E5pner i alle fall for mer variasjon i =
form av
forskjellige v=E5pen som kan ligge spredt rundt p=E5 banene, i stedet =
for
powerups som ikke p=E5virker spillets gang i det hele tatt (pengene og
slikkepottene). P=E5 den annen side vil det jo endre en del p=E5 =
spillets
opprinnelig tiltenkte image, det blir ikke like 's=F8tt' lenger..og
kanskje litt for likt Jazz Jackrabbit? Men jeg tror at det kan bli bra.

Jeg har forresten f=E5tt integrert en Open Source MOD-avspiller i =
spillet,
som erstatning for den sv=E6rt irriterende MIDI-musikken. Skulle hatt =
noen
som kan lage musikk til spillet ogs=E5, da det ikke er s=E5 lett =E5 =
finne
passende MOD-filer p=E5 nettet (de passer som regel ikke til spill, =
eller
er kopier av soundtracket til gamle spill).

Mvh,
Erling