[Datamuseum] Fwd: Kongsberg Våpenfabrik SM-4

Ola Nordal ola.nordal at gmail.com
Tue Jun 21 10:15:49 CEST 2011

Kjære datahistorevenner

Se vedlagt mail.

Jeg har sendt denne forespørselen videre til NODAF og til teknsik
museum. Det er absolutt noe som det bør gjøres noe med, men jeg kan ikke
se at NTNU datamuseet har kapasitet til å bevare noe av dette. Dette er
et viktig stykke norsk industrihistorie - og som har en viss
NTNU-relevans da maskinen ble utviklet av Olav Landsverk - prof.
emeritus fra IDI/Teknisk kybernetikk. Det stod også en SM-4 på
datalab'en til IDB i de første årene, men den har ikke blitt bevart.

Om det er noen som kan tenke seg en løsning, så hører jeg gjerne om det.

Beste hilsen
Ola