[Datamuseum] Ola skal jobbe med datahistoriske samlinger

Knut Lambrigt Vik knut.vik at ntnu.no
Thu, 8 Dec 2005 11:01:11 +0100 (MET)

Hei

Flott!!

Minner om at datahistorien ogs=E5 er historien om datatjenester og
utviklingen av disse og delvis ogs=E5 programvaretilbudet.

En annen side er lokale datatjenester opp gjennom =E5rene - b=E5de NTH/AVH =
og
p=E5 instituttniv=E5.

mvh

Knut L. Vik

On Thu, 8 Dec 2005, Anders Christensen wrote:

> [...]
>
>  * Starte arbeidet med =E5 tilgjengeliggj=F8re utstyret og dets historikk
>    over Internett via en Web-site.
>
>  * Samle endel av materialet som har kommet frem i en rapport som
>    forteller endel om datahistorien ved NTNU, og som i format og fokus
>    kan minne om det skriftet som ble utgitt ved Runits 25 =E5rs jubileum.
>
> En av de tingene som vi m=E5 f=E5 gjort relativt raskt, er =E5 samle
> interessenter til en idedugnad, b=E5de for =E5 f=E5 p=E5 bordet konkrete =
ting
> som m=E5 gj=F8res og =E5 samle kontakter og pekere. Vi kommer tilbake med=

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
> =3D=3D=3D Frostaveien 6   \\XX  Webpage: http://www.geekhouse.no/~anders/=
 =3D=3D=3D=3D
> =3D=3D=3D N-7043 Trondheim XX\\  =3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D Time flies like an arrow,
> =3D=3D=3D Norway          //\\\\  =3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D fruit flies like a banana