[Datamuseum] Lager fra bygg

Anders Christensen anders at idi.ntnu.no
Tue, 03 Jun 2003 14:07:49 +0200

Hei,

Jeg var nettopp borte hos Kolbein Bell på Bygg. Han hadde tatt vare
på endel utstyr opp gjennom årene, men plassen skulle nå gjenbrukes
til nye ting og lageret skulle tømmes.

Vi begynner nå å få omtrentlig kontroll hos oss, slik at vi kan ta
unna dette lageret ned i bomberommet på IT-Vest. For å få det til,
trenger vi muligens å få unna de tre siste skapene og få satt opp
hyller i stedet - og jeg hadde håpt av i kan få gjort dette på
kommende fredag.

Lageret fra bygg inneholder

  2 stk 19'' rack som er en ND-560
  2 stk 19'' ND harddisker - gulvmodellen
  1 stk IBM-029 kortpunsj
  1 stk kortleser
  2 stk teletype terminaler

I tillegg var det en rekke mindre enheter, så som Tek-4014, IBM-AT,
Apollo, uVaxII, TA-2115, og en rekke andre terminaler. Det var også
endel dok og media.

Jeg håper at vi kan klassifisere utstyret i det det fraktes inn, slik
at vi ikke trenger å klassifiere det etterpå - i det minste burde vi
merke det på vei inn.

Med hilsen,
-anders